Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Sandra - 21 februari 2010 18:53


Helt säker har jag inte varit förrän nu.

Äkta kärlek existerar inte.

Folk man trodde skulle vara tillsammans föralltid.

Slut. Over.


Bara helt fel. Helt jävla åt skogen.

Av Sandra - 21 februari 2010 13:53


Tänker så det knakar. Jag har ingen aning om hur jag ska formulera mig.

Det är alltid lättare att hjälpa någon annan, än att hjälpa sig själv. Det är den vanliga smörjan. Killar. Hit och dit. Ställer oupphörligt till problem. Ibland lättlösliga och ibland aningen svårare. Man ska förklara så som att han är inte värd dig och han vet inte vad han går miste om.

I slutändan är det faktiskt så, att varenda ord är sant. Tar han mer än vad han ger, ja då är det väl dags att ge sig ut i djungeln igen? Därför ser jag det som starkt att inse att det inte finns någonting kvar. Försöka lägga det bakom sig och gå vidare. Under den processen ska man aldrig glömma att man inte är ensam. För i vår verklighet är ensam inte stark.


Tanken bakom detta hade ingenting att göra med mig själv. Människor runt omkring. Tjejer i min omgivning i största allmänhet, gäller väl egentligen killar också. Men deras situation kan jag inte sätta mig in i, även om den visar sig vara likadan. Är det då man ska förklara hur vi (tjejer) tänker? Alla tänker vi olika oavsett kön och att försöka sätta sig in i någon annans tankar, ser jag som en ren omöjlighet. Ibland kanske man vill, men vem hjälper det? Orsakar inte det mer lidande? Eller blir det lättare att ta fler steg om man tror sig förstå?


Jag skulle kunna fortsätta i all oändlighet men det gör ingen skillnad. Jag är fortfarande glad att jag kan hjälpa någon. Någon som nu är värd det där bättre.

Av Sandra - 21 februari 2010 01:48


Mitt huvud har inte riktigt hittat tillbaka än. Men låt oss säga att fredagskvällen var lagom intressant, utan att gå in allt för detaljerat! Trots allt är man faktiskt bara människa.


Dags att slåss lite med huvudkudden, då ögonlocken inte vill hänga med längre. Vilket betyder att jag kommer vinna den fighten överlägset! Och känner jag mig själv rätt så kommer energin att leva sitt eget liv, när jag vaknat efter god natts sömn.


Natti natti folks.

Presentation


Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra.
Mod att förändra det jag kan.
Och förstånd att inse skillnaden.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards