Alla inlägg under december 2013

Av Sandra - 12 december 2013 20:54

De senaste kvällarna har jag tänkt på en sak. Innan. Innan han var elak. Det fanns ett. Det var inte den där kvällen. Det var innan han började kalla mig för sin. Jag vet av erfarenhet att människor tänker, att det bara är att lämna. Det är inte så bara. Man lämnar inte. Man vänder inte på klacken och går när någon hotar med att ta sitt liv. Jag vet också att det inte på något vis skulle ha varit mitt fel. Men jag är inte den någon som inte skulle ha haft det på sitt samvete, om det blivit verklighet.


När någon, vem som helst, har gått den vägen. Spenderat de där timmarna i fosterställning. Tappat ögonen på så många tårar att det gör ont att stänga ögonlocken. Lyssnat på det jag blev intalad, det jag fick höra, tills ingenting av det jag var fanns kvar. Tröstat och fått ett tungt svart föremål med en avtryckare i händerna, till följd av "jag tänkte använda den här", "jag klarar mig inte utan dig". När någon, vem som helst, har gått den vägen jag gick, bredvid honom, då är det okej att kritisera mig. Först då är det okej att säga "men vi sa".


Det finns alltid ett val. True. Men ändå inte. Av ovanstående pest eller kolera, tror jag inte att jag skulle ha gjort ett annat val. Inte om jag inte sett det som jag ser det nu. Inte om jag inte hamnat hos psykologen tidigare. Det finns ingen chans att jag hade klarat det ensam. Om någon visste, om någon hade känt hur hans händer satt åt runt mitt hjärta. Om det inte har nått fram till någon alls ännu, förutom min psykolog, då är jag totalt värdelös på det här.


Året startade i kaos, men landade i bomull. Jag är inte "hemma", jag är hemma. Och just nu känns det inte som om jag kommer att flytta alla mil tillbaka till ocivilisation och för mycket snö. Istället för att under alltför många år säga "jag ska flytta", så fick jag ett nytt jobb, packade min lägenhet med hjälp och hamnade här. Samma inredning på insidan av mig, nästan samma inredning i en ny lägenhet, men ljuset är annorlunda.

Presentation


Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra.
Mod att förändra det jag kan.
Och förstånd att inse skillnaden.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards