Alla inlägg under maj 2013

Av Sandra - 3 maj 2013 13:00

Så många gånger som jag trott, så många gånger som jag varit säker och nu vet jag inte vad. Jag vet ingenting utöver att jag vill må bra. Jag vill ha lugnet i kroppen som säger "du får världen, bara du dansar vid mina fötter för varenda krona du någonsin vänt på". Jag vill ha svaret på rytmen i en grå vardag. Jag vill ha dansande leenden, en mindre kaotisk relation. Jag vill ha toppar. Jag vill ha dalar. Jag vill kyssa livets charm. 


Jag törstar efter havet. Jag törstar efter solen, efter månen, efter stjärnorna. Jag springer och jag springer ingenstans. Jag längtar efter en varm sommarbris. Jag saknar den först fallna snön. Jag lyssnar efter mystiken i dundret av åskan. Jag drömmer om en framtid där jag inte är till besvär. Där mina rader, mina ord, betyder någonting för någon annan. Jag öppnar armar för en magisk stund i en skärgård. Men jag stannar för en minut, här, där bara jag är.


Jag vill vara där pennan glöder, där det kommer fram bara sådär. Jag vill klättra över berg, skapa ett sammanhang, en kärleksaffär. Jag vill korsa motorvägen med förbundna ögon och hitta tillbaka. Jag vill skapa, trolla, med allt jag håller kärt. Jag vill tappa tid och rum, hitta en balans mellan nu och då. Jag vill andas lugnt och fint, framför en nedfälld ridå. Jag vill omfamna tårar till den vackraste blomma på en grönskande äng. Jag vill höra mig själv säga, att jag tycker om mig idag.

Jag tycker om mig idag. 

Presentation


Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra.
Mod att förändra det jag kan.
Och förstånd att inse skillnaden.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards