Alla inlägg under september 2010

Av Sandra - 30 september 2010 00:15

Hon gillade inte vad hon blivit. En svag gestalt gömd bakom ett trasigt inre. Hon förstod inte varför hon lät det hända, om och om igen. Det var en cirkel utan slut.


Cirkeln hade en gång haft en början. Hon hade inte snubblat in. Hon hade följt spåret som legat framför hennes fötter. Den hade lockat med allt hon någonsin velat ha. Bara lite närhet. Bara en gnutta kärlek. Bara lite. Lite.
Hon hade fastnat snabbt. Deras närvaro väckte lusten av att vilja ha mer. Någon annan. Någon mer. Någon som passade henne bättre. Någon som bekräftade hennes behov.

Men det var aldrig någon som passade henne bättre, bara någon som bekräftade hennes behov. Gav henne en känsla av trygghet. Hennes trygghet. Hennes bättre.
Vissa gånger hade hon insett vad som höll på att hända. Vissa gånger struntade hon bara i det. Det var hennes tid. Hennes val. Alltid hennes bättre. Precis vad hon förtjänade, det enda hon förtjänade.

Han hade varit hennes hamn. Den hon seglat in i och lagt till vid. Hon hade trott. Förväntat. Önskat. Älskat. Men han hade bara varit ännu en, i en cirkel utan slut.

Av Sandra - 29 september 2010 21:45

Elden flammade upp och lågorna syntes på avstånd. Långa och ståtliga, ganska vackra. Färgerna var avslöjande. Med ett ansträngt öga gick det att se, vad som inte längre var en hemlighet. Lågorna vandrade framåt och fångade det som stod i dess väg. Värmen omringade de kala höstträden. Löven som för längesedan singlat ner på marken gav den färgglada sin energi.


Elden blev till glöd. Glöd som svalnade.
På marken är askan kvar, små korn av det som var.


En lätt bris svepte genom landskapet och tog med sig vad lågorna förstört. En markyta så tom, så ensam, skulle snart få sällskap. Vinden gjorde det möjligt för resterna att gro och växa upp på nytt. Likadana träd skulle en dag stå där branden härjat och dölja det som en gång hänt. Men skogsdungen skulle aldrig bli lika vacker som första gången den stod där. Så oskyldig och orörd. Så oviss om vad eldens lågor gör med den som tillåter.

Av Sandra - 29 september 2010 17:00

Du var här nyss.

Minns du? Jag minns.

Av Sandra - 23 september 2010 17:05

Bitter. Det är bara en försmak just nu. Undra vad eftersmaken blir? K-A-T-A-S-T-R-O-F perhaps? Don't know. Don't know. Men det bådar fan inte gott.
På tal om gott, så kan det kanske vara maten det sitter i. Eller rättare sagt brist på mat. Ja, jag har väl inte dött förrän jag prövat. Maybe the vind will vända.

Av Sandra - 23 september 2010 12:33

Dagens problem, undvika att skriva på uppgiften så länge som möjligt. Hur det går? Jag är på skolan och jag kan snart inte komma på mer att göra. Det roliga med mig är att jag vet precis hur jag ska skriva, men jag skriver inte. Istället skriver jag här. Ja, det är ju bra. Då har jag gjort bort det på listan av onödiga-saker-att-göra-innan-jag-dör. Onödig lista också förresten, men bara lite. Ytterst lite.

Pengar har en tensens att försvinna har jag märkt. Jag vet inte vad jag gör av dem heller, de bara inte finns längre. Konstigt. Hur som haver, har jag gjort nåt åt det problemet också. Så det ska bli roligt att se hur jag klarar det. Gör jag det inte, har jag åtminstone gjort ett bra försök. Skam den som ger sig kanske man ska klämma in också.
Vill ni förresten veta hur många som insjuknar i Parkinson? Nej, jag trodde väl det. Inte jag heller.

Av Sandra - 21 september 2010 12:15

Städningen sket sig igår. Förvånad? Inte ett dugg. Det är bara så typiskt mig. Och jag har blivit en sån jävla tant. Bilbingon tog slut för säsongen igår och bingokärringen hade svårt att säga nummer två och ge Sandra tiotusen och en jävligt mycket vackrare bil. Jag lovar att hon visste. Samtidigt ska vi nog vara glad att jag inte vann. Hjärtat var på högspänn och uppe i halsgropen. Vad hade hänt om numret kommit? Jofan, jag hade legat död. Det är ett som är säkert.
På ett annat sätt har jag också blivit tant. Från snygga, obekväma, onödigt höga klackskor till varma (vägrar tydligen frysa nu för tiden), platta halvtråkiga skor. Fortfarande snygga såklart. Men seriöst, what's wrong with me?

Av Sandra - 20 september 2010 14:45

Ibland blir jag så hungrig att jag säkert skulle kunna äta upp en halv elefant. En halv, för att en hel känns så stort. Frågan är om det inte skulle få plats ändå.

Hur som haver, back to reality. Jag firade mig själv igår. Häftigt, det vettetusan. Men jag är fan bra, så det så. Och den meningen är cool!
Nu ska jag smälta min icke-existerande entusiasm över det katastrofala valet.  Lyssna på tårdrypande musik och göra nåt åt den förbannade röran som är utspridd över hela jävla golvet.

Av Sandra - 16 september 2010 12:15

Saknaden kunde sätta sig i lungorna. Han hade varit en extra dos av syre. Den extra energin som motiverat till att göra det omotiverade.

Hon längtade efter att träffa honom snart igen, så pass att det gjorde ont inuti, för hennes hjärta hade följt med honom härifrån.

Presentation


Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra.
Mod att förändra det jag kan.
Och förstånd att inse skillnaden.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards