Alla inlägg under augusti 2015

Av Sandra - 4 augusti 2015 00:31

Vad ska jag säga om livet? Livet är bra. Livet är verkligen för bra. Det har inte, under min livstid, varit så lätt att andas. Så lätt att inte tänka. Så lätt att somna eller att sova ut. Jag har nog aldrig känt mig så befriad. Helt bekymmerslös.


Under det senaste året har jag lärt mig så otroligt mycket om mig själv. Jag har snubblat över insikter jag inte ens trodde var möjliga. Jag har utvecklat en självkänsla som inte blåser omkull av en lätt bris. Jag har sett människor stå upp för mig. Tro på mig. Jag har upplevt hur det är när ingenting blir inlindat i bomull och jag har slutat att göra det själv.


Jag är hemma igen och den här gången är jag verkligen hemma. Jag gillar västkusten, mest för vad det gjorde för mig och med mig, men också för vänskapen jag hittade där. Jag gillade att vintern var kort, att sommaren kändes oändlig. Jag gillade närheten till allt. Men här, i mitt Norrland, har jag vad som har lagt grunden för mig. Det är här jag hittat lugnet som tidigare bara fick rugga lite på ytan.


Varför jag inte har skrivit här på länge är för att allting jag börjar skriva, passar in någon annanstans. Varför jag började skriva det här nu, var för att jag sökte någonting jag skrivit till honom. Den stunden jag blev kär. Jag sa att jag älskade honom ett kort tag efter det. Men han förtjänade aldrig den kärleken. Han förtjänade aldrig mig.


Det vore dumt av mig att inte erkänna att jag har saknat honom. Inte nu. Inte på väldigt länge. Men stundvis har jag saknat saker som jag trodde att han gav mig. Jag har också saknat någonting som han gav mig. Det enda han gav mig. En insikt kan man säga. En enda sak som hamnar utanför inte på väldigt länge.


Just nu, vill jag att det här också ska hamna bland sidorna för mig och av mig. Då hade jag kunnat utveckla. Förklara. Beskriva. Men allting kan inte vara där. Allting kan inte hamna i en bok jag inte vet om jag någonsin vill publicera.


Att jag börjat skriva igen har ingenting med mig att göra. Men ja, jag har varit rädd. Det är allt jag tänker säga. För han vet. Han vet att det är hans förtjänst den här gången också.

Tack.

Presentation


Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra.
Mod att förändra det jag kan.
Och förstånd att inse skillnaden.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards