Alla inlägg under maj 2012

Av Sandra - 20 maj 2012 14:45

Jag var hos en vän igårkväll. Bara sådär säger jag "mina armar har gått upp i vikt". Han skrattar till lite och ser faktiskt mest ut som ett frågetecken. Jag klandrar honom inte. Det kan inte vara lätt att förstå vad jag menar, när det är den enda meningen jag säger. Jag förklarade i alla fall ganska snart och sa "den här grejen vid armbågen, står inte ut lika mycket längre". Det kanske skulle ha hetat "mina armar börjar bli symmetriska". 


Min poäng med det här eller min mening är, att det är så jävla fantastiskt att se hur jag ser ut idag - i jämförelse med hur jag vet att jag såg ut för nåt/några år sedan. Jag har precis sett det i bilder också. Jag hittade värre, än den jag tänker publicera. Men det är inte riktigt internet-material. Bilderna visade mig mina revben eller snarare, vilket ben som helst. Jag kan förstå att människor som inte känner mig, har trott att jag varit sjuk. Dock är det enda jag har gjort mig skyldig till, "bra" gener. Bra inom situationstecken, för att det beror på, hur man väljer att se det. 


Nu och då.


Jag förväntar mig inte att någon annan än jag ska se skillnaden. Det räcker med att jag gör det. Jag vart bara så glad, att jag idag har kilon som fattades mig då.

Av Sandra - 15 maj 2012 15:00

Jag behöver en första gång med dig.

En soluppgång.

Jag behöver att inte vara rädd med dig.

Djupt vatten.

Jag behöver en önskan med dig.

Ett stjärnfall.

Jag behöver ett hinder med dig.

En snöstorm.

Jag behöver andas med dig.

En plats.

Jag behöver mig, bredvid dig.

Ett vaggande träd.

Jag behöver kärlek med dig.

En bästa vän.

Av Sandra - 5 maj 2012 11:45

"Anonym", du missade poängen med mitt förra svar till dig. Men det är helt okej, jag förväntade mig inte att ditt huvud skulle vara med i leken. Därför blev det också fantastiskt roligt! Tänk på det här lilla, som att jag har läst och vidarebefordrat ditt försvar. Mer än så blir det inte. Min intention är inte att underhålla ditt liv, som du skrev, var bättre än mitt. Man skulle kunna säga att jag har betydligt roligare, viktigare och mer intressanta saker att göra, även i skrivande stund.




Goodbye to you!  

Presentation


Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra.
Mod att förändra det jag kan.
Och förstånd att inse skillnaden.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards