Alla inlägg under maj 2010

Av Sandra - 30 maj 2010 15:46

Det känns surt att snart behöva åka hem. Jag vill inte. Kramfors har aldrig varit min typ av stad och kommer antagligen aldrig att bli heller.
Önskar att en flytt var möjlig nu, men det dröjer ett tag. Förhoppningsvis inte alltför länge. Och jag gör nog min släkt sällskap i Stockhom till slut. Så det så.


Nu, fortsätta med den förbannade uppgiften. Snart klar. ÄNTLIGEN! :)

Av Sandra - 27 maj 2010 23:46

Jag trodde att jag kunde göra mig förstådd. Att du kunde förstå och lyssna, om så bara en gång. En ynka gång. Men det händer inte, det händer aldrig.

Jag misslyckades och det är ofta, alldeles för ofta. Svårighetsgraden är densamma, men fortfarande ingen skillnad. Ingen reaktion. Ingenting.

Om det bara fanns nåt litet.

Men inte ens det.


Jag hoppas du är lika ensam som jag känt mig.

Av Sandra - 24 maj 2010 01:47

Två fåglar har en gemensam plats.

Ett vackert träd vid havet,

kallades hem.

De har följts åt och

skapat ett band.

Lika till utseendet. Svart och vit.

Det som skiljer dem åt

är den enes sång.

Den döljer sin rädsla med sin självsäkra ton.


Två fåglar hittade en gemensam plats.

Men när solen gick ned, skildes dem från varann.

Sången upphörde

och den andra satt ensam kvar.

Av Sandra - 23 maj 2010 22:45

Tittar lite surt på resväskan. Snöar in i datorn en sekund eller två. Tittar lite till. Sjunger med i musiken. Tittar till väskan igen och flirtar en aning. Och vips så var den lika tom som när jag tittade första gången. Hur kommer det sig? Jag trodde ögonen hade någon sorts dragningskraft. Tydligen så hamnar inte resväskor i kategorin som svarar på viftande ögonfransar.

Av Sandra - 21 maj 2010 22:52

Jag är riktigt tacksam för att den här dagen blev min. Shit vilken grej! Jag spenderade några timmar i sällskap med två riktigt underbara människor. Efter det blev jag uppringd till intervju och gissa vad? Jag fick jobbet! Jag fick jobbet! Jag fick jobbet! Tala om att bli överlycklig.

Andra underbara människor har också passerat min dag. Det gav mig lite tankar, men bara positiva. Och jag är glad. Jag är påväg.

Nu över till att äta chips och dipp (och ja, jag ska smula ner sängen). Ligga i smulorna efteråt ska jag göra också, för det gör mig ingenting.

Av Sandra - 20 maj 2010 22:57

Motgången är ofta en förklädd vän. Möt den med tacksamhet, för den ger dig styrka och klokskap. 

Källa: Okänd

Av Sandra - 20 maj 2010 00:41

Allting hänger på en skör tråd, likt en fallfärdig bro över en porlande bäck. Det som ses framåt, i ögats höjd, är uppenbart. Inga faror. Inget ont. Bara vackra blommor, ståtliga träd och kvittrande färgglada fåglar.

Stegen är inte lika säkra över ostadig grund och utan att titta ner kan det med bara fötter kännas märkligt. Känseln upptäcker gamla sprickor och varje vass uppstickande träflisa. Den avslöjar underlagets brister.

Bron kan rasa inom några sekunder, ser inte mycket ut för världen och ingen skylt eller varning kan hindra någon att sätta sin fot på första brädan.

Den bortre sidan talar om att lycka finns. Är du redo att ta dig över?

Av Sandra - 19 maj 2010 22:06

Dagens foto ses i negativ.

Ingen färg. Inget liv.

Det knäpptes av sig själv när modet svek.

Bevisar vad jag redan vet, att solen är svart och livet är en lek.

Verkligheten - en mina som spränger isär,

skakade en kropp vars ben inte bär.


Precis som en kamera tar bilder

och blixten lyser upp,

trängs motivet in i ett hörn

där någon andas tänk på vad du gör.


Presentation


Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra.
Mod att förändra det jag kan.
Och förstånd att inse skillnaden.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards