Alla inlägg den 29 november 2010

Av Sandra - 29 november 2010 21:07

Blixten har slagit ner. Jag tror jag är kär. Ge mig de vältränade armarna, det sällsynta leendet och charmen du bär på. Jesus, killen har frälst mig! Ge honom till mig.


Av Sandra - 29 november 2010 00:45

Det är som en film där man kan nästan varenda replik och följer med tyst för sig själv. Mumlar sig fram i meningar man knappt kommer ihåg har ägt rum. Men båda formerna leder tillsammans till ett slut.

Ibland kan filmen gå som en repris i huvudet. Den kan hacka sig fram i ett avskräckande syfte. Scener du valt att glömma. Stanna vid en viss scen för att påminna. Scener du memorerat. Snabbspola och vara händelserna i förväg, för att rädda en vilsen själ. Slutet du glömt. Reprisen kan vara positiv. Den kan lära dig att se början till slut med andra ögon. Budskapet kan bli ett annat men också likartat. Slutet du glömt. Slutet som var detsamma.

Vissa gånger är det en film du vill se. Vissa inte. Filmen du vill se, scenerna du vill komma ihåg snabbspolas förbi. Filmen med sorg, smärta och tårar går ganska sakta. Den pausar gärna. Du måste minnas. Du måste. Filmen kan också vara en kombination av scener. Glädje. Tårar. Lycka. Smärta. Kärlek. Sorg. Det är den filmen som kan vara svårast att glömma, speciellt när chipsskålen var det enda som kom emellan dig och den du delade den med. Den gången filmen inte gick i repris.

Presentation


Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra.
Mod att förändra det jag kan.
Och förstånd att inse skillnaden.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards