Alla inlägg den 17 november 2013

Av Sandra - 17 november 2013 22:58

Under så många stunder har jag velat flytta. Sedan hände skola, skola igen, dåligt valda karlar och ibland vänner, ett fantastiskt jobb, ett nytt hem. Mitt hem. Och det gick vidare. Jag mådde bra. Jag mådde dåligt. Jag mådde bra. Andra gånger insåg jag inte hur lyckligt lottad jag var. Hur lyckligt lottad jag är. Det är en hel del människor som jag vill ta med mig till min nya destination, mitt nya jobb och mitt nya hem. Men jag är införstådd med att de inte kan packas med i mina banankartonger.


Det är så många som har gjort ett sånt intryck på mig. Även såna som jag inte visste hur bra vänner de egentligen var, förrän det räknades extra mycket. Det är det där lilla som gör skillnad. Den lilla frågan. Den hårda kramen. Det som får en att skratta när man är sorgsen. Jag vet att jag inte kommer att ha mindre av det på annan ort. Jag har en av mina bästa vänner. Jag har nya, potentiella. Lika trevliga, lika omtänksamma, lika roliga, lika ärliga, lika snälla.


Jag har en sån satans jävla tur, ett sånt förbannat flyt, att det bör skrivas med svordomar för att nå fram. Ett stort bananskal bara kom in under mina fötter och gav mig mer än vad jag redan hade. Samtidigt. En del av mig önskar att det hade varit här, men att det händer någon annanstans gör ingenting. En annan del hör hjärtat braka samman, för att det händer någon annanstans. Men på samma gång vet jag, att om jag inte testar, kan jag sitta här och ångra mig sedan. För att jag hade chansen att utöka något rikt, men inte gjorde det.


Det är magiskt. Det är sjukt. Men jag känner att jag förtjänar varenda minut. Vid den här tiden förra året satt jag fortfarande och klappade medhårs. Jag tog emot våldsamt, otrevligt och elakt. Nu tar jag emot välmening, kärlek och en kolossalt stor dos av allt annat. Och det går så snabbt att det inte hinner sjunka in. Men jag har tid till att minnas. Jag har tid till att vara. Jag har tid till att ana. Jag har tid till att krama. Jag har tid till att komma tillbaka. Om jag vill. Men framförallt har jag så mycket tid, framöver, för mig.

Presentation


Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra.
Mod att förändra det jag kan.
Och förstånd att inse skillnaden.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards