Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Sandra - 24 januari 2011 21:00

Det här med att städa eller att titta på röran och hoppas att den försvinner av sig själv. Varför gör den aldrig det egentligen? Dag efter dag kan jag se hur saker tvinnar ihop sig till en röra. Vore alltså inte mer än rättvist att den fick plocka upp sig själv.

Men eftersom röran inte har kommit till den insikten, har jag fått motivera mig till att förflytta mig från soffan till golvet. Det började med en sån liten sak som en låda. Lådans grejor ville ut och rensas, så dem byggde bo på golvet. Skåpet någon meter bort var av samma åsikt och vips, så gjorde dem de tidigare galopperande sakerna sällskap (både dem som marscherat och dem som gjort sin röst hörd). Behöver jag avslöja att det var fler skåp som delade dessa mycket underliga och oförstående känslor?

Nu adderar vi röran (kom ihåg: tvinnat ihop sig själv) med starka åsikter från trånga förvaringsutrymmen (kom ihåg: röst hörd och språngmarsch). Resultatet är ett fulländat kaos. Ett kaos vars mål är att få mig i obalans, rulla tummar och leka nudda golv. Ja, nudda golv. Ni hörde rätt. Om turen är på samma sida hittar du en fläck att andas med stortån. Balett kanske vore en grej att satsa på i framtiden, dvs om jag vinner matchen i en lek jag borde vara van vid.

Av Sandra - 24 januari 2011 16:15

Varje människa i varje hörn. Alla människor har en hemlighet. Möjligtvis flera. Alltid finns det någonting som någon väljer att behålla inom sig. I frågan om det är bra eller inte, avstår jag från att svara. Tillbaka till hemligheten. Den kan vara liten. Den kan vara stor. Men den är en del av dig. Kan vara en del av någon annans last, men at the end of the day är det du som bär den. Den är en del av dig, vare sig du vill det eller inte.
Ett liv. En hemlighet. Kallas det lögn att låtsas som ingenting? Kallas det lögn att fortsätta bygga på ett liv med en hemlighet? Vart går gränsen och vad faller under vad? Det sägs att ärlighet varar längst. Hur länge är längst och vad kan inte vara längre än längst?


Är det bara ett uttryck utan undertryckande sanning eller slipper vi framtida konflikter om vi tar det ordagrant?

Presentation


Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra.
Mod att förändra det jag kan.
Och förstånd att inse skillnaden.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards