Direktlänk till inlägg 14 oktober 2013

När lögner blir till sanning och verklighet.

Av Sandra - 14 oktober 2013 16:18

Och där gick vi in på systemet. Inte bredvid varandra. Jag bar klänning och höga klackskor. Utan att överdriva, borde din rygg varit rak och du borde ha spruckit av stolthet. Men du skämdes. Du var aldrig tillräckligt nära för att ens nudda vid mig. Du ville att besöket på glasbanken skulle vara över, helst innan vi gick innanför dörrarna. På minuten kan jag faktiskt inte minnas en gång som du visade att jag var din ute bland folk. Det borde varit tvärt om. Jag är nämligen tjugotre och du fyrtiotvå.


Jag försökte mig på koll, kontroll. Jag sökte igenom din lägenhet. Jag sökte igenom min. Jag sökte igenom byxor, tröjor, jackor, väskor och skor. Jag hamnade i din telefon. Det är inget jag är stolt över. Men man förlorar förståndet när alkoholångor skylls på en trasig tand. Man tvivlar på sig själv när knappnålspupiller svettas. Man slutar finnas till när ett missfall som inte ägt rum, blir en ursäkt att inte träffa någon och lösa en skuld. Man tappar kontakten med omvärlden när lögner blir till sanning och verklighet.


Jag hittade lappen där det står att du är skyldig mig ditt liv. Den lapp som skrevs när du inte var närvarande i hjärta och huvud. När du hade varit borta några extra timmar och "tagit en långpromenad". Jag ska försöka att inte sätta igång brandvarnaren när jag bränner den alldeles strax.


Men innan dess, ska jag ge mig själv en fet kram för att jag står här idag. För att jag står upp utan tyngd på mina axlar. För att jag slet mig loss från någon som utnyttjade mitt körkort i utbyte mot klagomål över min bil. För att jag övergav och lämnade den som flera gånger ville att jag skulle välja mellan min familj och honom, utan att säga det ordagrant. För att jag kan skratta mig till döds när jag ser mina röda trosor, väl medveten om bilderna jag har med samma någon iklädd endast dem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 6 juni 2021 12:30

Så när allergichocken har lagt sig och åtminstone en toarulle har gjort avloppsvattnet sällskap, då minns jag. För det har varit likadant ett tag. Tänker att meningen med sömnmediciner är att man ska få sova, men vissa saker verkar inte bita på det. ...

Av Sandra - 14 april 2021 01:10

Jag antar att människor inte pratar högt om sina aborter eller rättare sagt, att kvinnor inte gör det. Alla har definitivt sina egna bakomliggande orsaker. Men när man är två eller i en mindre grupp, går det att prata om det. Vissa öppnar sig. Anledn...

Av Sandra - 3 mars 2021 21:24

Det må låta banalt, men jag fick beröm av psykologen idag. Beröm för en aktiv handling. Inte för att jag inte gör aktiva handlingar varje dag, men för att den här handlingen tog mig tillbaka så att jag kunde känna marken under fötterna igen.    J...

Av Sandra - 25 februari 2021 22:20

Jag har länge undrat vad jag kan skriva. Om jag kan skriva. När jag kan skriva. Vilket ben jag kan stå på och vilket ben som bär mig. Det här är inte självklart för mig längre och prestationskraven och duktighetsflickan har inte lagt skorna på hyllan...

Av Sandra - 9 december 2019 00:41

De säger att jag ska skriva. De som vet. Var det av läkande art? Jag minns inte det. Jag hittar ingenting att dra i, för min hjärna är fylld av gråa moln och grus. Det är tankar som flyter runt, det är bara en massa sus. Det är känslor som k...

Presentation


Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra.
Mod att förändra det jag kan.
Och förstånd att inse skillnaden.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards