Alla inlägg den 15 december 2009

Av Sandra - 15 december 2009 19:00


Jag hatar att telefonen är så tyst.
Jag hatar att vara ensam, men det sista jag vill är att vara bland folk.
Jag hatar att du inte är här och berättar för mig att allt blir bra.
Jag hatar att du inte håller om mig när jag ska sova.
Jag hatar att varje andetag gör ont.
Jag hatar att min kropp vägrar.
Jag hatar att mitt hjärta längtar.

Det är lätt och tar inte speciellt lång tid att fästa sig vid en människa,
men det är riktigt svårt att släppa dem föralltid.

Av Sandra - 15 december 2009 00:30


Det är en kärlekshistoria som plötsligt tar slut.
Tårar som rinner.
Hjärtan som brister.
Röster som sakta försvinner.
Känslan av att andas ensam, att inte räcka till.

Det är två hjärtan som slutat slå i takt till varandra.
Händer som väntar på en annan hand som sällskap.
En kropp som skriker efter din tätt, tätt intill.
Känslan av att vara ett skal, helt tom inuti.

Det är ensamheten som gör sig hörd.
Musiken samlar bara bitarna för en stund.

Presentation


Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra.
Mod att förändra det jag kan.
Och förstånd att inse skillnaden.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards