Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Sandra - 24 maj 2011 17:15

Om mamma inte hade bedyrat att pengar inte växer på träd under hela min uppväxt, hade jag försökt plantera några tusenlapps-träd nu. Sedan hade jag besprutat dem med nåt tillväxt hormon (i det här fallet, fungerar allt) så växandet var klart på ett dygn. Därefter hade undertecknad sprungit ut med håv, innan alla lövtunna miljonkronorsvärda pappersbitar hunnit blåsa bort.
Vad hade jag köpt?
Några nya bil-kärlekar (Skurtar junior eventuellt Nepsiesar), några förbättrade kroppsdelar inklusive ett lockigt huvudhår, fler timmar på dygnet, en gnutta självinsikt, lite iq för kommande vetenskap, en villa med havsutsikt och en gigantisk pool med inredning: butler, städerska och någon riktigt *dreggel* snygg karl vars enda önskan är att tillfredsställa mina behov, en tropisk ö med huvudsyftet att BARA värma MIN frusna kropp under norrländska vintrar, ett stort exklusivt bröllop med Bruce Willis och Brad Pitt som brudtärnor iförd endast kalsonger (hjärtklappning) för att bevittna min eviga trohet mot mig själv, ett privatplan och ett kryssningsfartyg med tillhörande jordglob där besökta platser får stjärnor efter behag, en privat spelning av något pojkband jag trånade efter som ung (jag börjar verkligen bli gammal), kungens, drottningens och president Obamas lovord till min framtida favoritsyssla: att styra världen, och slutligen en pengaträd-odling där mina (ehm) kära släktingar får skörda tills dem storknar (okej, Annelie och Tobias ni får också). Visst är jag snäll?
Det här är skrivet med reservation från alla stav- och grammatiskafel och att detta bara skulle vara en drömvärld. Ha! Vänta bara tills träden står i blom, då har jag kungens, drottningens och Obamas fulla förtroende till att göra er till slavar! Men jag är snäll, då har jag ju redan fått allting jag vill ha (se ovan). Glömde nåt gjorde jag också, men får väl skriva en mer specifik lista när pengarna anländer. Obegränsad och gratis tatueringstid är ju faktiskt viktigt.

Presentation


Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra.
Mod att förändra det jag kan.
Och förstånd att inse skillnaden.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards