Alla inlägg den 26 december 2011

Av Sandra - 26 december 2011 19:01

Vart ska jag börja? För fyra dagar sedan kom jag hem till staden som står still. Tydligen kan jag lyckas med en del från andra sidan jordklotet och med en tidsskillnad på sex timmar, men nu lämnar vi det. Det var en stor sorg att behöva kliva på planet i Thailand. Jag och Annelie har haft det helt fantastiskt! Med ord kommer jag ha svårt att beskriva vilket underbart land vi hamnade i, men jag gör ett försök.

Numero uno, Thailand har inget Kramfors. Lycka! Sedan har vi värmen, den strålande solen, det kristallklara turkosa vattnet, den bomullsmjuka vita sanden, den gudomliga thaimassagen, den goda maten, den färska frukten och sist men inte minst, strandpromenaden med ett shop-until-you-drop-mode. (Resväskan lyckades bli överfull och jag har ännu inte listat ut hur.) Thaiboxningen och Mr. Eldig, visade endast upp muskler. Man kan tycka att Thai-landet borde krylla av brunbrända, vackra karlar, från alla världens hörn men till min besvikelse lyckades jag bara se en sån och han var en inföding. Dock var han tillräckligt het för att kompensera resten av den o-flammande tiden. Och det allra bästa är, att jag har honom på film, en svettig sådan. Gud måste älska mig!

Jag saknar värmen. Svor åt Lotta när hon inte ville ge mig nummer 63 och en Thailandsresa. Bingolotto jobbade stenhårt för att motarbeta mig och min önskan om att få åka tillbaka snarast möjligt. 


           

Presentation


Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra.
Mod att förändra det jag kan.
Och förstånd att inse skillnaden.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards